Monday, April 1, 2013

The Hundred-Year-Old Man Who Climbed Out of the Window and Disappeared

Luin loistavan kirjan. Se tarttui mukaani kirjakaupan katuständiltä ja voi pojat mikä saalis verkkoihini puolivahingossa ui!

Suomeksikin käännetty Satavuotias Joka Kiipesi Ulos Ikkunasta ja Katosi on yksi parhaista kirjoista, joita olen lukenut vuosiin. Se on hauska, hullu ja yllättävää kyllä erittäin sivistävä. Mitä pidemmälle luin, sitä enemmän punastuin tajutessani huonon lähivuosisadan historian tuntemukseni mutta kiitos Jonas Jonassonin, osasin asiantuntevasti "nämähän on opittu jo ylä-asteella"''äänensäävyllä sivistää miestäni Korean historian heijastumista nykypäivän Korean uutisiin. Luonnollisesti rakensin samaan hengen vetoon jonkunlaisen heiveröisen aasian sillan Yhdysvaltojen presidentteihin. Mieheni oli vaikuttunut vaimonsa yleissivistyksestä. Ha, tack så mycket Jonas!

Juonesta ei sen enempää sillä kirja oli mielestäni viehättävä juuri yllättävien käänteiden johdosta ja lumouduin uskomattoman tarinan edetessä mitä riemastuttavin poluin. Suosittelen lämpimästi.




Kumman kirjan lukisit kansikuvan perusteella? Onneksi käteeni osui englanninkielinen versio, suomenkielinen olisi saattanut jäädä hyllyyn.

Which language version wuold you choose based on the cover? Luckily I picked up the English version, based on the cover in Finnish version, I  could have missed the whole book!


I read an excellent book. One of the best I have read in ages. Bought it quite randomly but oh boy, what a book!

It is funny, grazy and surprisingly educational.The more I read, more I blushed for the embarashment of my own poor knowledge of the history of the last decade. However, thanks to Jonas Jonasson I was able to explain to my husband (with great wishdom, "this is the stuff  I learnt in elementary school"-tone in my voice) all about Korean war and how it reflects in todays news in Korea. I also added something about US presidents just to show off all the knowledge I had gained. My husband was impressed how wise wife he has. Ha, tack så mycket Jonas!

The title tells the plot of the book and I am not going to reveal any further as the beauty of this book lies in the surprising events smoothly flowing from one to another. I warmly recommend this book!

No comments:

Post a Comment